+982633410398 appledental.ir@gmail.com کرج مهرشهر فاز2 خیابان 206 پلاک 507

روشی کلیدی برای داشتن یک مطب ارتودنسی پر مراجعه

روشی کلیدی برای داشتن یک مطب ارتودنسی پر مراجعه

هرکسی خط لبخندی با دندان های سفید و مرتب می خواهد و تکنیک های ارتودنسی مدرن این را نسبت به هر زمان دیگری دست یافتنی تر کرده اند. بر طبق مطالعات YouGov survey و به گزارش تیم نیک پویان، ۴۵% از افراد بزرگسال از وضعیت ظاهری دندان هایشان ناراضی هستند و ۲۰% به درمان ارتودنسی فکر کرده اند، هرچند فقط ۷% از آنها برای درمان ارتودنسی اقدامی انجام داد اند. علت این امر چیست؟

بیایید یک جمعیت ۱۰۰۰۰۰ نفری در منطقه ای از تهران را در نظر بگیریم، بر اساس آمار گزارش شده در این بررسی، ۴۵۰۰۰ نفر از وضعیت ظاهری دندان هایشان ناراضی هستند، ۲۰۰۰۰ نفر به درمان ارتودنسی فکر کرده اند و تنها ۱۴۰۰ نفر سرانجام درمان ارتودنسی می گیرند. این به این معنی است که ۱۸۶۰۰ نفر از بزرگسالانی که به درمان ارتودنسی فکر کرده اند هرگز حتی یک مکالمه که منجر به گرفتن درمان ارتودنسی شود، نداشته اند. در نتیجه مزیت سلامتی و اعتماد به نفس را که با داشتن دندان های مرتب می توانستند داشته باشند، از دست داده اند. اگر تخمینی بسیار محافظه کارانه در مورد ۳۰% از این ۱۸۶۰۰ نفری که به ارتودنسی فکر کرده اند داشته باشیم، در صورتیکه فرض کنیم هر بیمار به طور میانگین در سال ۲ میلیون تومان پرداخت کند به یک بازار بالقوه ۱۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیونی در مقایسه با بازار ۲ میلیارد و هشتصد میلیونی کنونی دست میابیم.

یک شکاف بزرگ که

سامانه تصمیم یار هوشمند دندانپزشکی سیب

۲۵ مطب را در یک منطقه ۱۰۰۰۰۰ نفری در تهران تصور کنید. به این ترتیب هر مطب در سال برای ۵۶ بیمار درمان ارتودنسی انجام می دهد و به عبارتی در هر ماه هر مطب ۵ بیمار جدید پذیرش می کند. سایر مطالعات نیز نشان داده اند که مطب ها در شروع کارشان به طور میانگین ۳ تا ۵ بیمار جدید در ماه دارند که با ارقام به دست آمده ما مطابقت دارد. با این وجود برخی از مطب ها می توانند با تعداد بیشتری حتی ۲۷ بیمار در ماه آغاز به کار کنند.

چرا چنین شکاف بزرگی وجود دارد؟ از ۳ تا ۲۷٫ مطب های پر مراجعه چه کارهای متفاوتی را انجام می دهند؟ چه رفتار و سیتم هایی باعث این تفاوت می شوند؟ مطب های پر مراجعه قادرند این کار را بدون تکیه بر حضور دندان پزشکان مشهور و یا ریفرال ها انجام دهند، اما قطعا با داشتن استراژی یکپارچه و اجرایی کردن آن. اعضای تیم نیک پویان کوشیده اند که یکی از بهترین راه کارها را در اختیار شما قرار دهند.

با مردم در ارتباط باشید!
با به کار بردن کامل این روش شما خواهید توانست تعداد مراجعین مطب خود را به سرعت رشد دهید. این راه حل ما را از ۵ بیمار جدید در هر ماه به سمت ۲۷ بیمار در هر ماه می برد، پس ما در مورد ساختار های کاملا بررسی شده صحبت می کنیم.

یک عنصر کلیدی، تمرکز روی ارتباط با جمعیت غیر بیمار است. این به معنی تمرکز روی ایجاد ارتباط و مراوده با همه مردم در محدوده جغرافیایی مطب و دایره تحت نفوذ تان است. روی کسانی که بالقوه علاقه مند به مرتب کردن دندان هایشان هستند.

به یاد داشته باشید ۲۰۰۰۰ بزرگسال در منطقه شما به درمان ارتودنسی فکر کرده اند، و ما حتی در مورد نوجوانان و کودکان صحبت نمی کنیم. با چه تعدادی از آنها شما به طور مرتب در ارتباط هستید؟ آنها در مورد شما چه شنیده اند؟ روی چه کانال های offline یا online پیام های شما را می بینند؟ همین که در مورد شما چیزی شنیدند، چطور می توانند در این باره بیشتر بدانند؟

آیا آنها در مورد براکت ها و تکنیک های جدید ارتودنسی اطلاع دارند؟ به یاد داشته باشید که این ۲۰۰۰۰ بزرگسال ممکن است در گذشته گفتگویی با دندان پزشک شان داشته اند اما در زمانی که نوجوان بودند و انتخاب دیگری به جز براکت های فلزی نداشته اند. ممکن است آنها دندان های کج و کوله کنونی خودشان را دوست نداشته باشند و بخواهند آنها را مرتب کنند اما در مورد گزینه های غیر قابل رؤیت امروزی چیزی نمی دانند.

ممکن است تمام اطلاعاتی که آنها جهت اقدام برای درمان ارتودنسی لازم دارند این باشد که به آنها بگویید می توان با براکتهای خاص، کوچک یا ناپیدا دندانهایشان مرتب کرد یا مبلغ پرداختی آنها می تواند طبق برنامه ماهیانه باشد و نه یک جا. مطب هایی با تعداد بالای بیمار روی افراد غیر بیمار و ارتباط مرتب با آنها تمرکز می کنند.

پس این هفته چه اقدامی را در نظر گرفته اید که این افراد را از گزینه های درمانیشان مطلع کنید؟ کانال های سریعی را که شما می توانید از آنها بهره ببرید Facebook، YouTube و وب سایت مطبتان هستند.

منبع:

برگرفته از مقاله ای در وبسایت dentistryiq

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.